Księgowość elektroniczna to jedna z rzeczy, które przyniosła nam cyfryzacja, a co za tym idzie wyraźnie zmieniło się zarządzanie finansami firmy. Duża część zadań związanych z tym aspektem działalności jest teraz obsługiwana za pomocą kilku kliknięć myszki komputerowej, bez kontaktu z zakurzonymi stosami papieru. Dla mniejszej firmy oznacza to również ogromne oszczędności czasu i mniejszy stres .
Najlepsze w tym jest to, że pracujesz w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca na świecie, korzystając z dowolnego urządzenia – wystarczy dostęp do Internetu!
Jakie są korzyści z elektronicznej księgowości?
Pożegnaj się z papierowymi archiwami i zagmatwanymi arkuszami kalkulacyjnymi
Chmura (Cloud) zrewolucjonizowała wiele branż – w tym administrację finansową. Jedną z najbardziej przyjaznych dla użytkownika konsekwencji jest przejście archiwów papierowych do historii.
360 Księgowość zapewnia, iż Twoje dokumenty zaraz po zapisaniu znajdą się w bezpiecznym miejscu. W każdym momencie masz możliwość załączenia skanu lub zdjęcia do utworzonego wcześniej dokumentu.
Indywidualne zapisy, bilans, rachunek zysków i strat, faktury zakupu i sprzedaży – wszystkie narzędzia potrzebne do zarządzania finansami znajdziesz w jednym miejscu. Możesz zapomnieć o licznych oddzielnych i skomplikowanych arkuszach kalkulacyjnych niezbędnych do „tradycyjnego” księgowania i analizy.
Zaksięguj fakturę kilkoma kliknięciami myszki
Elektroniczna ewidencja faktur sprzedaży sprawia, że rozliczenia są niezwykle łatwe i przejrzyste. Faktury mogą być wysyłane bezpośrednio z systemu 360 Księgowość jako załącznik do email.
W przypadku korzystania z tej opcji, faktura może zostać wysłana dosłownie za pomocą dwóch kliknięć – system automatycznie wykorzystuje tekst szablonu określony przez nadawcę jako wiadomość domyślną, więc nie musisz każdorazowo tracić czasu na stworzenie odrębnej wiadomości. W ten sposób w ciągu kilku sekund faktura trafi bezpośrednio do Twojego klienta.
Monitorowanie niezapłaconych faktur jest dziecinnie łatwe. Można sprawdzić stan należności na dany dzień. A przypomnienie o płatnościach wyślesz do klientów za pomocą wcześniej przygotowanego szablonu wiadomości.
Pozwól systemowi pracować za Ciebie
Wykorzystanie elektronicznej księgowości sprawia, że dokonywanie wpisów jest niezwykle proste. Będąc naszym Użytkownikiem możesz wczytać wyciąg bankowy w systemie automatycznie, dzięki czemu transakcje na rachunku bankowym są łączone z fakturami zakupu i sprzedaży według numerów referencyjnych. System tworzy wpisy dla Ciebie, nigdy więcej nie będziesz musiał zastanawiać się jakie konto księgowe wybrać. Rachunkowość jest przyjemniejsza a liczba popełnianych błędów znacznie maleje.
360 Księgowość rejestruje za Ciebie uwzględniony na fakturze podatek VAT. Podczas wprowadzania faktur wystarczy upewnić się, iż wybraliśmy właściwą stawkę VAT a system odpowiednio zakwalifikuje daną operację. Informację o tym jaką stawkę wybrać, znajdziesz w naszym podręczniku Deklaracja VAT – stawki.
To rozwiązanie jest szczególnie wygodne w sytuacji, gdy dokonujesz nabycia wewnątrzwspólnotowego: dokonując takiej transakcji musisz wyliczyć i zaksięgować podatek VAT należny i naliczony. Informacje te należy również wykazać odpowiednio w deklaracji VAT. 360 Księgowość automatycznie wprowadzi te wpisy za ciebie, upewnij się jedynie, że wybrałeś odpowiedni kraj dostawcy. Zapisz dokument a system samodzielnie wyliczy i zaksięguje odpowiednie kwoty oraz uzupełni deklarację.
Wysyłaj deklaracje i sprawozdania elektronicznie
Księgowość elektroniczna ułatwia również tworzenie i wysyłanie obowiązkowych deklaracji i sprawozdań do odpowiednich urzędów.
Deklaracja VAT jest tworzona w systemie 360 Księgowość na podstawie zapisów z modułów Sprzedaży i Zakupu, możesz ją wysłać bezpośrednio z systemu przy użyciu podpisu kwalifikowanego lub utworzyć interaktywny formularz i skorzystać z wtyczki e-Deklaracje, dzięki której można wysłać dokument za pomocą Danych autoryzujących.
Uwaga! Deklaracja VAT nie może być podpisana Profilem Zaufanym (ePuap).
Również plik JPK VAT możesz utworzysz z zapisanej już deklaracji i wysłać bezpośrednio z systemu za pomocą podpisu kwalifikowanego lub zapisać plik na swoim komputerze i skorzystać z alternatywnych opcji wysyłki proponowanych przez Ministerstwo Finansów, takich jak: Klient JPK 2.0, e-mikrofirma lub bramkę Mikro-JPK.
Księgowość jest również bardziej zrozumiała dzięki przejrzystym informacjom. System elektroniczny zmniejsza liczbę błędów w ciągu roku obrotowego, a także ułatwia znajdowanie błędów rachunkowych podczas sporządzania sprawozdań finansowych.
Nowa funkcja 360 Księgowość ułatwi i przyspieszy przygotowywanie E-sprawozdań finansowych.
Śledź sytuację ekonomiczną w czasie rzeczywistym
360 Księgowość pomaga monitorować rozwój firmy oraz wyniki finansowe w czasie rzeczywistym. Podczas analizy danych firmy, można przejrzeć dane zaczynając od poziomu całego przedsiębiorstwa a kończąc na pojedynczym koncie a stąd łatwo trafić do odpowiedniego zapisu. Dzięki szczegółowym raportom finanse firmy pozostają pod stałą kontrolą, zmiany przychodów, kosztów i stanu gotówki mogą być monitorowane za pomocą raportów.
Księgowość elektroniczna usprawnia również zarządzanie stanami magazynowymi. Zbyt duże zapasy są katastrofalne w skutkach dla wielu firm: ich niska rotacja prowadzi do kosztów, które mogą być trudne do identyfikacji bez właściwej inwentaryzacji. Raporty magazynowe 360 Księgowość służą pomocą w analizie bieżącej sytuacji.
Właściwa ewidencja środków trwałych jest również łatwiejsza po przeniesieniu do świata elektronicznego. Po zakupie, przedmiot jest rejestrowany w ewidencji środków trwałych, a następnie system oblicza amortyzację i automatycznie generuje wpisy zgodnie z wprowadzoną stawką amortyzacyjną.
Na koniec
Księgowość elektroniczna ułatwia codzienne życie przedsiębiorcy na wiele różnych sposobów. Oprócz przyjemnego doświadczenia użytkownika przedsiębiorca czerpie również bezpośrednie korzyści finansowe dzięki lepszemu zarządzaniu czasem i lepszemu monitorowaniu finansów. Dokumenty nie muszą być archiwizowane przez lata w zakurzonych segregatorach. Ponadto, księgowość bez użycia papieru umożliwia pracę bez ograniczeń związanych z miejscem i czasem! Wszystkie informacje wprowadzone do ksiąg pozostają na serwerach zewnętrznych w tzw. „chmurze”. Mogą być także pobierane i przechowywane we własnych archiwach elektronicznych.
Zarejestruj się jako darmowy użytkownik 360 Księgowość już dziś i samodzielnie doświadcz korzyści płynących z księgowości elektronicznej.
Użytkownicy 360 Księgowość otrzymują darmową wersję, która pozwala bezpłatnie wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz w pakiecie Pełnej Księgowości 100 Poleceń księgowania. Gdy jeden z tych typów dokumentów zostanie wykorzystany, będziesz mógł zakupić licencję i kontynuować księgowanie w miejscu, w którym zostało zakończone. W ten sposób wypróbujesz program w praktyce, zanim podejmiesz ostateczną decyzję o zakupie!
Wypróbuj i sprawdź jak łatwa jest praca z 360 Księgowość!
Przydadzą Ci się również nasze pozostałe podręczniki, znajdziesz je tutaj .
www.360ksiegowosc.pl
Email: pomoc@360ksiegowosc.pl
tel.: 0 22 307 57 77
Czytaj więcej
Usprawnij swoją pracę,
dołącz do nas!
Aż do 6 miesięcy od daty utworzenia konta możesz wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz 100 Poleceń Księgowania w bezpłatnej wersji programu.
Po osiągnięciu limitu ilości dokumentów lub upływie limitu czasu dla wersji darmowej podejmiesz decyzję o zakupie pierwszej licencji.