360 Księgowość

Duplikat faktury

O czym należy pamiętać, gdy zachodzi konieczność wysłania duplikatu faktury?

Wystawianie faktur w oprogramowaniu 360 Księgowość jest proste i wygodne. Wystarczy dla KPIR wejść w menu w zakładkę Przychody, a następnie wybrać sprzedaż i wystawianie faktur. W przypadku pełnej księgowości zaś będzie to zakładka Sprzedaż, a następnie faktury i inne dowody sprzedaży.

Zatem warto pamiętać, że 360 Księgowość to także program do faktur.

Ale może się zdarzyć, że  klient zgubi wystawiony dokument, co należy zrobić w takiej sytuacji?

Przede wszystkim należy pamiętać, że nie wprowadzamy żadnych zmian w oryginalnym dokumencie!

Aby wysłać duplikat, należy tę samą fakturę wysłać ponownie, ale z odpowiednim komentarzem.

W takiej sytuacji wybieramy właściwą fakturę, klikamy ikonkę pisaka, czyli edytuj, następnie wybieramy „Dodatkowe Informacje”. W polu tym wpisujemy stosowny komentarz dotyczący duplikatu, na przykład: Duplikat wystawiony w dniu … należy tutaj wpisać właściwą datę. Podajemy dzień, w którym wystawiamy duplikat. Oczywiście na końcu klikamy „Zapisz”.

Następnie możemy fakturę wydrukować i wysłać ją do klienta lub wysłać z poziomu programu na adres email klienta.

Jeśli nie ma skonfigurowanej treści wiadomości email do klienta na temat duplikatu, można to zrobić w Ustawienia > Ustawienia ogólne > E-mail.

Wybieramy wtedy „Nowa wiadomość domyślna”. Tutaj wpisujemy nazwę dokumentu i jego treść. Po zapisaniu możemy przejść do wysyłki.

Po wybraniu ikonki koperty, wybieramy ustawioną wcześniej wiadomość domyślną i możemy wysłać dokument.

Jak to wygląda w oprogramowaniu 360 Księgowość można zobaczyć na filmie.

 


Usprawnij swoją pracę,
dołącz do nas!

do 6 miesięcy od daty utworzenia konta możesz wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz
100 Poleceń Księgowania w bezpłatnej wersji programu.

Po osiągnięciu limitu ilości dokumentów lub upływie limitu czasu dla wersji darmowej podejmiesz decyzję
o zakupie pierwszej licencji.