Wasze pytania – Zawieszenie działalności a składki PIT, ZUS
  22 30 75 777       pomoc@360ksiegowosc.pl
Wypróbuj teraz za darmo
360 Księgowość

Wasze pytania – Zawieszenie działalności a składki PIT, ZUS

W serii filmowych rozmów przewidzieliśmy także czas na Wasze pytania

Dziś pierwszy taki film, w którym odpowiadamy na pytania, które zadajecie czasem naszym konsultantom. Omawiamy sytuację, gdy następuje zawieszenie działalności.

Co ze składkami PIT i ZUS, gdy zawieszamy działalność?

W oprogramowaniu online 360 Księgowość nie ma opcji do zaznaczenia zawieszenia działalności. Jeśli chodzi o składki ZUS musimy je cały czas naliczać.

W menu ewidencje – ZUS przedsiębiorcy dodajemy składki ZUS, natomiast ich nie opłacamy. W systemie jest tak rozwiązane, że gdy dodamy płatność do składki ZUS, to wtedy wrzuca nam się składka w koszty, natomiast składka zdrowotna odliczana jest od zaliczki na PIT.

Wtedy nie dodając takiej płatności nie rejestrujemy takiej składki ZUS w systemie.

W momencie odwieszenia działalności kolejna składka, która jest doliczona musi być zapłacona i wtedy ma wpływ na podatek PIT.

W każdym momencie możemy z oprogramowania 360 Księgowość zrezygnować, wystarczy nas poinformować mailowo lub za pośrednictwem czatu. Zgłoszenie rezygnacji najlepiej, gdy następuje w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego rezygnację, w takiej sytuacji nie wystawiamy faktury w kolejnym miesiącu.

Co dzieje się z danymi, które zostały wprowadzone wcześniej do programu?

Dane są cały czas dostępne, czyli mamy możliwość zalogowania się do swojego konta, przeglądania dokumentów, pobierania raportów, natomiast nie ma możliwości edycji i nie ma możliwości dodawania nowych dokumentów.

Czyli mamy tylko wgląd do bazy, ta baza nie znika, w momencie gdy odwieszamy działalność i aktywujemy licencję to mamy ponownie możliwość dodawania kolejnych dokumentów.

W innym naszym filmie opowiadamy zaś o sytuacji, gdy następuje zmiana rodzaju działalności.

Zapraszamy do oglądania.

 

 


Usprawnij swoją pracę,
dołącz do nas!

do 30 dni od daty utworzenia konta możesz wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz 100 Poleceń Księgowania w bezpłatnej wersji programu.

Po osiągnięciu limitu ilości dokumentów lub upływie limitu czasu dla wersji darmowej podejmiesz decyzję o zakupie pierwszej licencji.