360 Księgowość

Ustawienie wysyłki bezpośredniej w 360 Księgowość

Przedstawiamy krótką instrukcję jak przygotować swój komputer aby podpisywanie oraz wysyłanie dokumentów bezpośrednio z programu 360 Księgowość przebiegało bez kłopotów.

W celu poprawnego działania wysyłki bezpośredniej w 360 Księgowość należy postępować wg wskazań poniżej.

Prosimy również o instalowanie komponentów w podanej poniżej kolejności. Po zainstalowaniu środowiska JAVA należy zrestartować komputer, aby móc wykonać kolejne czynności, lub dokonać restartu komputera po zainstalowaniu wszystkich wymienionych komponentów.

Wersja dla Windows:

  • posiadać podpis kwalifikowany (kartę kryptograficzną).
  • zainstalować przeglądarkę Google Chrome w wersji 6 lub wyższej, 64 bitową.
  • zainstalować środowisko JAVA w wersji 1.8 lub wyższej.
  • zainstalować aplikację SZAFIRHOST 64 bitową, plik można pobrać z tej lokalizacji.
  • zainstalować rozszerzenie do przeglądarki Szafir SDK podczas procesu wysyłania, klikając w klawisz SDK Szafir.

SDK Szafir

W przypadku korzystania jednak z innych przeglądarek, polecamy Mozilla Firefox, Opera lub Edge

Dla przeglądarki Mozilla Firefox link do Szafirhost znajduje się w tej lokalizacji

W przypadku oprogramowania Szafir Host w wersji 1.0.4 Firefox może wymagać aktualizacji do wersji 1.0.5. Bezpośredni link jest tutaj.

Prosimy nie korzystać z przeglądarki Internet Explorer – nie jest ona wspierana przez 360 Księgowość.

Alternatywną wersję 32 bitową Szafirhost można pobrać z tego miejsca.

UWAGA!

Jeśli po kliknięciu w guzik Podpisz nie będzie żadnej reakcji ze strony programu i SDK Szafir, prosimy o sprawdzenie czy środowisko JAVA jest poprawnie zainstalowane oraz ponowne zainstalowanie Szafirhost.msi i wtyczki SDK Szafir oraz restart komputera. Pamiętaj aby czytnik z kartą był wpięty do portu USB.
Prosimy również o zweryfikowanie aplikacji do odczytywania certyfikatu zainstalowanej na komputerze (rodzaj aplikacji zależy od posiadanego podpisu), brak aktualizacji może powodować błąd w postaci braku certyfikatu w oknie do podpisywania.

 

Wersja dla Mac OS:

Ważne!

W przypadku posiadania podpisu elektronicznego Certum należy ręcznie podać ścieżkę do karty.

Ścieżka do sterownika karty dla systemów MAC OS wygląda następująco: /usr/local/lib/libcryptoCertum3PKCS.dylib.

W przypadku innych podpisów prosimy postępować analogicznie do podpisu Certum.

 

W przypadku problemów lub dodatkowych zapytań zapraszamy do kontaktu z działem wsparcia:

 

 


Usprawnij swoją pracę,
dołącz do nas!

do 6 miesięcy od daty utworzenia konta możesz wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz
100 Poleceń Księgowania w bezpłatnej wersji programu.

Po osiągnięciu limitu ilości dokumentów lub upływie limitu czasu dla wersji darmowej podejmiesz decyzję
o zakupie pierwszej licencji.