O czym należy pamiętać, gdy zachodzi konieczność wysłania duplikatu faktury?
Wystawianie faktur w oprogramowaniu 360 Księgowość jest proste i wygodne. Wystarczy dla KPIR wejść w menu w zakładkę Przychody, a następnie wybrać sprzedaż i wystawianie faktur. W przypadku pełnej księgowości zaś będzie to zakładka Sprzedaż, a następnie faktury i inne dowody sprzedaży.
Zatem warto pamiętać, że 360 Księgowość to także program do faktur.
Ale może się zdarzyć, że klient zgubi wystawiony dokument, co należy zrobić w takiej sytuacji?
Przede wszystkim należy pamiętać, że nie wprowadzamy żadnych zmian w oryginalnym dokumencie!
Aby wysłać duplikat, należy tę samą fakturę wysłać ponownie, ale z odpowiednim komentarzem.
W takiej sytuacji wybieramy właściwą fakturę, klikamy ikonkę pisaka, czyli edytuj, następnie wybieramy „Dodatkowe Informacje”. W polu tym wpisujemy stosowny komentarz dotyczący duplikatu, na przykład: Duplikat wystawiony w dniu … należy tutaj wpisać właściwą datę. Podajemy dzień, w którym wystawiamy duplikat. Oczywiście na końcu klikamy „Zapisz”.
Następnie możemy fakturę wydrukować i wysłać ją do klienta lub wysłać z poziomu programu na adres email klienta.
Jeśli nie ma skonfigurowanej treści wiadomości email do klienta na temat duplikatu, można to zrobić w Ustawienia > Ustawienia ogólne > E-mail.
Wybieramy wtedy „Nowa wiadomość domyślna”. Tutaj wpisujemy nazwę dokumentu i jego treść. Po zapisaniu możemy przejść do wysyłki.
Po wybraniu ikonki koperty, wybieramy ustawioną wcześniej wiadomość domyślną i możemy wysłać dokument.
Jak to wygląda w oprogramowaniu 360 Księgowość można zobaczyć na filmie.
Usprawnij swoją pracę,
dołącz do nas!
Aż do 30 dni od daty utworzenia konta możesz wprowadzić 100 faktur sprzedaży, 100 faktur zakupu oraz 100 Poleceń Księgowania w bezpłatnej wersji programu.
Po osiągnięciu limitu ilości dokumentów lub upływie limitu czasu dla wersji darmowej podejmiesz decyzję o zakupie pierwszej licencji.